mgr Tomasz Krawczyk

 

tomasz.r.krawczyk@uj.edu.pl

 

Magister psychologii, doktorant w Zakładzie Filozofii i Bioetyki CM UJ, członek zespołu REMEDY.

Absolwent Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

W swoim projekcie doktorskim analizuje etyczne aspekty badań naukowych z udziałem grup niedoreprezentowanych, na przykładzie osób Głuchych.

Jego zainteresowania badawcze dotyczą etyki badań naukowych, Deaf studies, badań uczestniczących oraz epistemologii mniejszości.

ORCID iD: orcid.org/0000-0002-3093-2584

e-mail: tomasz.r.krawczyk@uj.edu.pl

Publikacje:

Krawczyk, T., Piasecki, J., Wasylewski, M., Waligora, M. (2024). Ethics of research engagement with Deaf people. A qualitative evidence synthesis. The Journal of Deaf Studies and Deaf Education, enae024, https://doi.org/10.1093/jdsade/enae024 

Verbeke, K., Piasecki, J., Baeyens, D., Krawczyk, T., & Borry, P. (2024). Truthfulness as the basis for ethical safeguards in deceptive research: An interview study with researchers. Accountability in Research, 1–29. https://doi.org/10.1080/08989621.2024.2362777

Nilsonne G, Wieschowski S, DeVito NJ, Salholz-Hillel M, Bruckner T, Klas K, et al. (2024). Results reporting for clinical trials led by medical universities and university hospitals in the Nordic countries was often missing or delayed. medRxiv preprint.  https://doi.org/10.1101/2024.02.04.24301363

Verbeke, K., Krawczyk, T., Baeyens, D., Piasecki, J., Borry, P. (2023). Informed Consent and Debriefing When Deceiving Participants: A Systematic Review of Research Ethics Guidelines. Journal of Empirical Research on Human Research Ethics, 18(3), 118-133. doi: 10.1177/15562646231173477

Krawczyk, T. (2023). Tożsamość kulturowa słyszących dzieci głuchych rodziców (CODA) i osób głuchych – porównawcze badanie ilościowe. Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania, I (46), 117-133.

Verbeke, K., Krawczyk, T., Baeyens, D., Piasecki, J., & Borry, P. (2022). Assessing the acceptability of individual studies that use deception: A systematic review of normative guidance documents. Accountability in Research, 1–23. doi: 10.1080/08989621.2022.2153675

Verbeke, K., Krawczyk, T., Borry, P., Baeyens, D., Piasecki, J. (2022). Guidelines for researchers and research ethics committees on the use of deceptive methods in research: a systematic review. PROSPERO, CRD42022302967, Pobrano z: https://www.crd.york.ac.uk/prospero/display_record.php?ID=CRD42022302967

Krawczyk, T. (2022). Na granicy światów – Tożsamość kulturowa słyszących dzieci głuchych rodziców (CODA). Człowiek – Niepełnosprawność – Społeczeństwo, 55(1), 49-65. doi: 10.5604/01.3001.0015.8512

Sikorska, I., Krawczyk, T., Wróbel, P., Wyra, M., Reder, M. (2020). Adolescents’ well-being at school in the light of psychology of place. W: K. Gerc, B. Piasecka (red.), Contextual axiological conditions of mental resilience and health (s. 131–150). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. ISBN:978-83-233-4925-9.

Sikorska, I. Wyra, M., Lipp, N., Krawczyk, T., Wróbel, P., Stadtmüller, K., Reder, M. (2018). Samopoczucie ucznia w szkole – dobrostan i poczucie bezpieczeństwa. W: E. Napora, M. Stawiarska-Lietzau, E. Kornacka-Skwara (red.), Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym (s. 171-191). Częstochowa: Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. ISBN:978-83-7455-600-2.

Krawczyk, T. (2024). Cmentarz żydowski w Myślenicach – spis zachowanych macew. [katalog cmentarza] Pobrano z: http://cmentarze-zydowskie.pl/myslenice_matzevot.pdf

Krawczyk, T. (2021). Dlaczego delfiny mają tak duże mózgi, czyli co nieco o ewolucji mózgu u zębowców. [artykuł popularnonaukowy] Pobrano z: https://www.badania.net/dlaczego-delfiny-maja-tak-duze-mozgi-czyli-co-nieco-o-ewolucji-mozgu-u-zebowcow/